"Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg," zei Albert Einstein ooit. Maar wat doe je als je vastloopt in je organisatie, ondanks dat je al meerdere oplossingen hebt geprobeerd? Hoe ga je om met complexe vraagstukken, zoals een samenwerking die al tijden stroef verloopt, strategische beslissingen rondom een overname, of een urgent thema dat je organisatie lijkt te blokkeren?
Met systemisch onderzoek ga je een stap verder: je doet iets nieuws en krijgt inzichten die je nog niet eerder hebt gezien. Dat durven we met zekerheid te zeggen.
Wil je een frisse blik op je marketingactiviteiten?
Ook dat is mogelijk. Onze Blikverbreders hebben jarenlange ervaring met marketing én kennis van systemisch werken. Dit samen vormt een ideale combinatie om onderliggende redenen te begrijpen waarom bepaalde marketingacties wel of niet werken. Met systemische marketinginzichten over bijvoorbeeld je doelgroep of aanbod, weet je hoe je effectiever kan inspelen op de behoefte en wensen van je klanten.
Problemen in de samenwerking van je team?
Een interim Blikverbreder kan tijdelijk toegevoegd worden aan een (project)team. Om inhoudelijke kennis en ervaring toe te voegen én om te ervaren hoe de teamdynamiek is. De Blikverbreder ziet wat er nodig is om de samenwerking te verbeteren. Onze ervaring is dat er nieuwe ideeën of mogelijkheden zichtbaar worden met een frisse systemische blik. Dit helpt vaak om de potentie van het team, van de medewerkers en het project weer beschikbaar te maken.
Of het nu gaat om thema’s zoals het maken van de juiste keuzes voor de groei van je bedrijf, het onderzoeken van terugkerende thema's zoals ziekteverzuim of het optimaliseren van de samenwerking — de inzichten die je uit systemisch onderzoek krijgt vind je bij geen enkele andere onderzoeksvorm. Hieronder een aantal voorbeelden van onderwerpen die je kan onderzoeken.
Charlotte Kobus
Avans Hogeschool
Fatma en Lysette hebben voor onze marketing professionals research community een systemisch onderzoek begeleid over de transformatie van marketing als vakgebied. De opstelling heeft ons een mooie spiegel geboden om zaken aan te kijken en er een dialoog over te voeren, die anders verborgen waren gebleven. Bovendien gaf de opstelling een kans om bekende fenomenen anders te ervaren, waardoor ze nog meer indalen. De voorbereiding, de uitvoering en de reflectie achteraf was heel prettig en met aandacht begeleid
L.eonne Stort
Eigenaar Kapperszaak
Ik ben heel erg blij met het ervaren van mijn eerste opstelling bij Fatma en Lysette. Het voelde erg vertrouwd al was ik met 7 volslagen onbekende. Zo stonden wij er allemaal in. Je werd heel kundig begeleid op een ontspannen en persoonlijk niveau of je nu vraaginbrenger was of representant. Het is niet te omschrijven wat er in zo'n middag gebeurd...de woorden die in mij opkomen zijn; Bijzonder, magisch, confronterend, zwaar, gevoelig, veilig ,fijn, saamhorigheid, vrij. Het heeft bij mij erg veel gebracht! Ik kom zeker een keer terug!🌸✨
Al een tijdje ben ik als teamleider bezig om de samenwerking binnen het team te verbeteren. We hebben verschillende gesprekken en teamuitjes gehad, maar het bracht ons niet echt verder. Lysette heeft een inkijkje gegeven in de groepsdynamiek op basis van een teamopstelling. Inzichten die ik niet had kunnen achterhalen zonder haar hulp.
algemeen directeur
mkb bedrijf
Wil je weten of jouw vraag in aanmerking komt voor een Systemisch onderzoek? Neem contact met ons op voor een in-company sessie.
Wil je eerst ervaren wat het is? Bezoek dan een dagdeel Systemisch onderzoek voor Organisaties waar we enkele vraagstukken systemisch onderzoeken.