Met systemisch onderzoek wordt zichtbaar gemaakt wat er écht speelt. Het legt (verborgen) patronen, onderliggende dynamieken en cruciale elementen bloot die een rol spelen in je vraagstuk.

Een van de grootste voordelen van systemisch onderzoek is dat het in korte tijd diepgaande inzichten oplevert. Deze inzichten zijn niet alleen waardevol om bestaande problemen beter te begrijpen, maar kunnen direct worden gebruikt als input voor het aanscherpen van je jaarplan.

Het voordeel?

Ideale aanvulling voor je plan van aanpak!

Het resultaat?

  • Binnen één sessie (van 2-4 uur) heb je direct waardevolle inzichten in je vraagstuk. 
  • Je ziet direct wat er momenteel speelt in je vraagstuk, wat de impact is van verschillende elementen op het geheel;
  • Je ziet direct waar eventuele blokkades zijn en waar beweging mogelijk is;
  • De enige voorwaarde is dat de verantwoordelijke van het vraagstuk aanwezig is die de veranderingen kan doorvoeren.

Deze inzichten bieden een ander perspectief op je vraagstuk en zijn waardevol voor strategische beslissingen of voor je plan van aanpak.

Weet wat er speelt bij je klant (Marketing)

Wil je een frisse blik op je marketingactiviteiten?

Ook dat is mogelijk. Onze Blikverbreders hebben jarenlange ervaring met marketing én kennis van systemisch werken. Dit samen vormt een ideale combinatie om onderliggende redenen te begrijpen waarom bepaalde marketingacties wel of niet werken. Met systemische marketinginzichten over bijvoorbeeld je doelgroep of aanbod, weet je hoe je effectiever kan inspelen op de behoefte en wensen van je klanten.

Breng beweging in je (project)team 

Problemen in de samenwerking van je team?

Een interim Blikverbreder kan tijdelijk toegevoegd worden aan een (project)team. Om inhoudelijke kennis en ervaring toe te voegen én om te ervaren hoe de teamdynamiek is. De Blikverbreder ziet wat er nodig is om de samenwerking te verbeteren. Onze ervaring is dat er nieuwe ideeën of mogelijkheden zichtbaar worden met een frisse systemische blik. Dit helpt vaak om de potentie van het team, van de medewerkers en het project weer beschikbaar te maken.

Of het nu gaat om thema’s zoals het maken van de juiste keuzes voor de groei van je bedrijf, het onderzoeken van terugkerende thema's zoals ziekteverzuim of het optimaliseren van de samenwerking — de inzichten die je uit systemisch onderzoek krijgt vind je bij geen enkele andere onderzoeksvorm. Hieronder een aantal voorbeelden van onderwerpen die je kan onderzoeken.

Wanneer kies je voor Systemisch Onderzoek?

Wat anderen zeggen over Systemisch Onderzoek

Ervaringen

Charlotte Kobus
Avans Hogeschool

Fatma en Lysette hebben voor onze marketing professionals research community een systemisch onderzoek begeleid over de transformatie van marketing als vakgebied. De opstelling heeft ons een mooie spiegel geboden om zaken aan te kijken en er een dialoog over te voeren, die anders verborgen waren gebleven. Bovendien gaf de opstelling een kans om bekende fenomenen anders te ervaren, waardoor ze nog meer indalen. De voorbereiding, de uitvoering en de reflectie achteraf was heel prettig en met aandacht begeleid

L.eonne Stort
Eigenaar Kapperszaak

Ik ben heel erg blij met het ervaren van mijn eerste opstelling bij Fatma en Lysette. Het voelde erg vertrouwd al was ik met 7 volslagen onbekende. Zo stonden wij er allemaal in. Je werd heel kundig begeleid op een ontspannen en persoonlijk niveau of je nu vraaginbrenger was of representant. Het is niet te omschrijven wat er in zo'n middag gebeurd...de woorden die in mij opkomen zijn; Bijzonder, magisch, confronterend, zwaar, gevoelig, veilig ,fijn, saamhorigheid, vrij. Het heeft bij mij erg veel gebracht! Ik kom zeker een keer terug!🌸✨

Al een tijdje ben ik als teamleider bezig om de samenwerking binnen het team te verbeteren. We hebben verschillende gesprekken en teamuitjes gehad, maar het bracht ons niet echt verder. Lysette heeft een inkijkje gegeven in de groepsdynamiek op basis van een teamopstelling. Inzichten die ik niet had kunnen achterhalen zonder haar hulp.


algemeen directeur
mkb bedrijf

Wil je weten of jouw vraag in aanmerking komt voor een Systemisch onderzoek? Neem contact met ons op.

Of schrijf je meteen in voor een dagdeel Systemisch onderzoek voor Organisaties en ontdek de kracht van systemisch onderzoek. 

Ontdek het zelf. Meld je aan!

wil je meer weten?